Neįprasta technologijų dvikova
Įsivaizduokite dvikovą tarp skirtingų technologijų epochų: inžinierius iš Citrix nusprendė išbandyti jėgas tarp ChatGPT ir 1977 metų Atari 2600 konsolės, paleidusios Atari Chess žaidimą. Rezultatas buvo stulbinantis — retro konsolė ne tik laimėjo, bet ir padarė tai įtikinamai.
ChatGPT sunkumai šachmatuose
Daugiau nei 90 minučių GPT-4 modelis stengėsi įveikti 8 bitų žaidimą, kuris buvo nustatytas į paprasčiausią sunkumo lygį. Tačiau ChatGPT nuolat painiodavo figūras, pamiršdavo ankstesnius ėjimus ir darydavo klaidas, kurios net pradedantį žaidėją privestų raudonuoti. Net tada, kai buvo pakeista nuo ikonų vaizdavimo į standartinę šachmatų notaciją, žaidimo kokybė negerėjo.
Žmogiški pasiteisinimai
Įdomiausia dalis buvo tai, kad ChatGPT nuolat skundėsi, jog figūrų ikonos yra „per daug abstrakčios“, kad jas būtų galima interpretuoti — tai labai žmogiškas pasiteisinimas pralaimėjimui prieš mašiną, kuri yra senesnė už didžiąją dalį jos naudotojų tėvų.
Svarbi pamoka dirbtiniam intelektui
Nors Atari Chess žaidimas gebėjo numatyti tik 1–2 ėjimus į priekį, jis sugebėjo nuolat pralenkti moderniausią kalbos modelį. Tai primena svarbią tiesą: kalbos supratimas nebūtinai reiškia logikos ar erdvinio mąstymo supratimą. Šis neįprastas susitikimas parodo, kad kartais senoji technologija gali būti pranašesnė už šiuolaikines dirbtinio intelekto sistemas, kai kalbama apie tam tikrus gebėjimus.