Istorinis mūšis tarp šachmatų mašinų
Technologijų entuziastas ir inžinierius Robertas Koruzo nusprendė surengti unikalų šachmatų mačą tarp dviejų šiuolaikinių dirbtinių intelektų – ChatGPT ir Microsoft Copilot – bei senojo kompiuterio Atari 2600 emuliatoriaus. Tai buvo ne tik smagi pramoga, bet ir intriguojanti galimybė patikrinti, kaip gerai naujausios technologijos gali susidoroti su seniau sukurtais šachmatų algoritmais.
Technologijų ir istorijos susidūrimas
Atari 2600, išleistas 1977 metais, yra žinomas dėl savo ribotų techninių galimybių. Tuo metu jis turėjo tik 128 baitų RAM ir 8 bitų procesorių, veikiantį 1,9 MHz dažniu. Dėl šių apribojimų, Atari šachmatų programa galėjo suplanuoti tik 1–2 ėjimus į priekį. Nepaisant to, ji tapo galingu priešininku šiuolaikiniams AI.
Dirbtinių intelektų pasirodymas
Prieš pradedant šachmatų partiją, Koruzo paklausė dirbtinių intelektų, ar jie žino šachmatų taisykles. Microsoft Copilot teigė galintis numatyti 10–15 ėjimų į priekį, o ChatGPT optimistiškai tikino, kad lengvai įveiks Atari 2600. Tačiau, prasidėjus žaidimui, paaiškėjo, kad nors abu AI žino taisykles ir gali analizuoti lentos būklę, jiems trūksta gilesnės strategijos ir supratimo.
Netikėta pabaiga
Žaidimo metu ChatGPT kartais pamiršdavo paimti priešininko pėstininkus, prarasdavo žaidimo eigą ir maišydavo figūras. Microsoft Copilot vos nepadarė lemtingos klaidos, beveik paaukodamas savo karalių. Galų gale, abu dirbtiniai intelektai nesugebėjo nugalėti senosios programos net lengviausiame lygmenyje, parodydami, kad technologijos ne visada užtikrina pergalę.