Inžinieriaus eksperimentas su dirbtiniu intelektu
Inžinierius Robertas Koruzo, žinomas dėl savo eksperimentų su dirbtinio intelekto programomis, kaip ChatGPT ir Microsoft Copilot, nusprendė patikrinti Google pažangiausią chatbot’ą – Gemini. Jis norėjo išsiaiškinti, kaip šis dirbtinis intelektas susidoros su šachmatų partija, pasitelkdamas senovinę žaidimų konsolę Atari 2600, išleistą dar 1977 metais.
Gemini strateginis sprendimas
Pradžioje Koruzo įsitikino, kad Gemini gali žaisti šachmatais. Tuomet jis pasiūlė Gemini susipažinti su savo ankstesnėmis šachmatų partijomis prieš ChatGPT ir Copilot, o tada pasiūlė žaisti partiją su Atari 2600. Tačiau, matydamas, kaip kitos neuroninės tinklai kovojo su užduotimi, Gemini priėmė netikėtą sprendimą – atsisakė dalyvauti šioje partijoje.
Gemini parodo savo intelektą
Gemini atsisakydamas žaisti, išvengė pralaimėjimo ir parodė, kas iš tiesų yra protingiausias dirbtinio intelekto sprendimas. Tai buvo ne tik techninis sprendimas, bet ir simbolinis veiksmas, pabrėžiantis Gemini gebėjimą strategiškai mąstyti ir priimti sprendimus, kurie leidžia išvengti nenaudingų situacijų.
Ateities perspektyvos
Šis eksperimentas ne tik atskleidė Gemini intelektą, bet ir sukėlė diskusijų apie dirbtinio intelekto gebėjimus savarankiškai priimti sprendimus. Nors šachmatai yra tik žaidimas, tačiau tokie eksperimentai gali turėti didelę įtaką AI sprendimų priėmimo sistemų tobulinimui ateityje. Gemini pademonstruotas elgesys yra pavyzdys, kaip AI gali būti naudojamas įvairiose srityse, kur strateginis mąstymas ir sprendimų priėmimas yra gyvybiškai svarbūs.