Tyrimas paneigia įgimtą berniukų pranašumą
Harvardo kognityvinės mokslininkės Elizabeth Spelke vadovaujama mokslininkų grupė atliko išsamų tyrimą su 2,6 milijono Prancūzijos moksleivių. Šio tyrimo išvados tvirtina, kad berniukų ir mergaičių matematikos gebėjimų skirtumai nėra įgimti. Jie atsiranda vaikams pradėjus mokytis mokykloje.
Vienodi pradžiai, bet skirtingos trajektorijos
Tyrimas atskleidė, kad pirmosios klasės pradžioje berniukai ir mergaitės pasiekia vienodus rezultatus matematikos testuose. Tačiau vos po keturių mėnesių berniukai pradeda lenkti mergaites. Ketvirtoje klasėje šis skirtumas keturis kartus padidėja, o šeštoje klasėje tampa dar didesnis.
Mitai ir realybė
Ilgą laiką visuomenėje vyravo nuomonė, kad vyrai yra natūraliai gabesni matematikai nei moterys. Tačiau šis tyrimas paneigia šį mitą, parodydamas, kad skirtumai atsiranda dėl socialinių ir edukacinių veiksnių, o ne dėl biologinių skirtumų. Tai skatina permąstyti, kaip matematika yra mokoma ir suvokiama nuo pat pradžių.
Švietimo sistema turi keistis
Naujai atskleisti duomenys kelia klausimų apie švietimo sistemos vaidmenį formuojant berniukų ir mergaičių gebėjimus. Mokyklos ir mokytojai turi būti skatinami taikyti lygiavertiškumo principus, užtikrindami, kad visi vaikai gautų vienodas galimybes sėkmei.